Vanliga frågor angående returer | Hockeytown.se

Vanliga frågor angående returer

Här hittar du frågor och svar angående returer. Kom ihåg att du alltid kan höra av dig till oss per telefon eller mail om dina returfrågor. Vi jobbar ständigt för att göra din köpupplevelse så sömfri som möjligt hos oss. Det ska vara enkelt att handla på hockeytown.se och därför ser vi hela tiden över vårt erbjudande för såväl köpupplevelsen som tiden efter ditt köp.

Hur gör jag en retur?

Klistra på returfraktsedeln som du mottog med din beställning och lämna in paketet hos ett DHL-ombud. Med hjälp av den står vi för returavgiften. När vi mottagit din retur uppdaterar vi din Klarnafaktura som är vår betalningspartner. Beroende på ditt valda betalsätt återbetalas dina pengar eller så skickas en ny uppdaterad faktura ut till din mailadress. Fyll alltid i din medföljande returblanketten så nogrannt som möjligt. Gör du inte detta riskerar du att din retur nekas. Kom ihåg att 

Vill du göra ett byte lägger du en ny beställning på vår hemsida.

Jag vill skicka paketet själv från mitt jobb/företag.

Vill du skicka ditt paket själv från ditt jobb eller företag går det givetvis bra. Vår returadress är:

Hockeytown i Karlstad AB

Axgatan 2

653 43 Karlstad

Kom ihåg att du är ansvarig för att varan är tillräckligt emballerad i samband med din retur. Skickar du varan i samma paket du fått den i från oss är det okej. Observera att vi ej hämtar ut returer som skickas mot ombud eller postförskott.

När får jag mina pengar tillbaka?

När vi mottagit din retur uppdaterar vi din Klarnafaktura som är vår betalningspartner. Beroende på ditt valda betalsätt återbetalas dina pengar eller så skickas en ny uppdaterad faktura ut till din mailadress.