Vanliga frågor angående returer | Hockeytown.se

Vanliga frågor angående returer

Här hittar du frågor och svar angående returer. Kom ihåg att du alltid kan höra av dig till oss per telefon eller mail om dina returfrågor. Vi jobbar ständigt för att göra din köpupplevelse så sömfri som möjligt hos oss. Det ska vara enkelt att handla på hockeytown.se och därför ser vi hela tiden över vårt erbjudande för såväl köpupplevelsen som tiden efter ditt köp.

Hur gör jag en retur?

Enklast gör du en retur genom att använda den medföljande returfraktsedeln som du fick med din försändelse. Klistra fast den på paketet som varan kom i och lämna sedan in det på det ombud du hämtade ut ditt paket på. Har du ett annat paketombud som du hellre vill lämna ditt paket på går det också bra, men kom ihåg att det måste vara ett DHL anslutet ombud då vi skickar våra försändelser med DHL som Speditör. Du ser aktuella paketombud på DHL:s hemsida.

Observera att vi för närvarande tar ut en returfraktkostnad i efterhand på dig som kund om 79kr ifall du nyttjar den medförljande returfraktsedeln. En faktura kommer i samband med din retur att mailas till den mailadress du angav när du beställde din order.

Jag har inte fått någon returfraktsedel i min försändelse?

Har du mot förmodan inte fått med någon returfraktsedel i din försändelse så önskar vi att du hör av dig till oss på mail eller telefon. Vår kundservice är öppen under ordinarie butiksöppettider. Kom ihåg att ange ditt ordernummer/leveransnummer i din kontakt med oss så att vi enkelt kan hitta din order och därefter skapa en returfraktsedel eller ett eventuellt returärende.

Jag vill skicka paketet själv från mitt jobb/företag.

Vill du skicka ditt paket själv från ditt jobb eller företag går det givetvis bra. Vår returadress är:

Hockeytown i Karlstad AB

Axgatan 2

653 43 Karlstad

Kom ihåg att du är ansvarig för att varan är tillräckligt emballerad i samband med din retur. Skickar du varan i samma paket du fått den i från oss är det okej.

När får jag mina pengar tillbaka?

Så snart vi fått ditt paket i retur till oss, kommer vi att genomföra returen i våra system. Det betyder också att vi krediterar din utställda Klarna-fakura eller återbetalar dina pengar i det fall du gjort en kortbetalning. Klarna skickar alltid en uppdatering av din faktura att den är makulerad/uppdaterad med ett nytt belopp (i det fall vi delkrediterat din order). Ordrar som betalats med kort når normalt mottagaren 1-3 bankdagar efter att vi genomfört returen i våra system (alltså inte 1-3 dagar från det att du skickat tillbaka ditt paket).